Felanmälan görs direkt till vår tekniska förvaltare (Nabo, tidigare PLL) och deras ärendehanteringssystem, ange Brf Kvibergs Entré, adress och vad som är trasigt, bifoga gärna bilder på felet/skadan. Länk till ärendehanteringsformuläret.
Akuta fel utanför kontorstid (jour)
Om något akut fel inträffar kan vi ringa Sjövalla Byggservice 031-515470 tryck knappval 3. Notera att om du själv orsakat skadan eller om det inte är ett garantiärende så får du själv stå för kostnaden för utryckningen, du debiteras då kostnaden.
Tänk på att försöka få tag på någon i styrelsen, tex i chatt till styrelsen i Boappa! eller via mail till styrelsen@kvibergsentre.se vissa problem kan vi lösa själva utan att kalla ut jouren, tex om huvudsäkringen har gått.
Exempel på tillfällen då man ska ringa jouren:
- En vattenledning är av och det forsar ut vatten
- En glasruta är sönderslagen i entrédörr
- Garageport eller entrédörr är trasig (går inte att öppna)
- En större del i fastigheten är strömlöst och det är inte strömavbrott i hela området
Exempel då man inte skall ringa jouren:
- En kran droppar vatten
- En dörröppnare fungerar inte
- En lampa blinkar eller är trasig
Telefon till Sjövalla Byggservice 031-515470 tryck knappval 3
Vitvaror
Problem med vitvaror anmäls till BSH på telefonnummer 0771-112277 ha E-nummer tillgängligt som kan lämna offert för att åtgärda fel i våra vitvaror från Siemens och Bosch.